Langkau ke kandungan utama

Yang Ditampilkan

Bunian itu Jin

Anda pernah baca pelbagai versi kisah bunian? Mungkin anda tertanya- tanya, sebenarnya bunian itu makhluk apa? Separuh jin, separuh manusia? Atau bukan ketegori kedua-duanya? Menurut pandangan seorang pengamal perubatan Islam, Ustaz Fauzi Mustaffa “apa yang masyarakat Melayu sebutkan sebagai bunian itu sebenarnya adalah jin. Perlu kita fahami, jin itu sendiri ada banyak jenis. Sebagai contoh, jin yang dikenali sebagai bunian itu adalah makhluk halus yang hidup secara berkelompok. “Mereka hidup bermasyarakat, bergotong-royong, ada perkampungan, ada kenduri kendara. Saling tolong menolong. Kehidupan mereka secara lazimnya sama seperti kita. “Apa yang membezakan ialah kita tidak boleh melihat mereka dengan mata kasar. Cuma kita boleh kategorikan bunian ini jenis yang baik lah. Kalau jin yang jahat ni biasanya lebih suka hidup bersendirian dan berpindah-randah. “Tak semestinya bunian itu islam. Kita kena faham, jin juga sama seperti manusia. Bunian ni macam masyarakat majmuk. A

Beli Pengikut Instagram

Adakah anda tau bahawa Instagram semakin popular di kebelakangan tahun ini?

Instagram telah dibeli oleh Facebook.Inc dengan berjuta-juta ringgit dan dengar saja harga tersebut, anda mungkin sudah tau bahawa Instagram begitu potensi sekali untuk dibeli dan ia semakin popular di kalangan masyarakat terutamanya remaja dan syarikat-syarikat sama ada korporat atau kerajaan juga mengunakan Instagram untuk mempromosikan perkhidmatan dan produk mereka.

Oleh itu, untuk akaun Instagram anda menjadi popular bukanlah sesuatu perkara yang senang sekali. Jika anda bukan orang yang terkenal seperti artis atau ahli politik, maka untuk mendapat pengikut yang beribu-ribu atau berjuta-juta bukanlah perkara yang mudah.

Taukah anda bahawa ramai artis-artis yang membeli pengikut? Sama ada akaun Twitter ataupun Instagram? Ini bukan perkara yang bohong atau direka semata-mata, memang ramai yang membeli pengikut!

Jika anda ke google trends dan taip kan keywords" buy instagram followers, cheap instagram followers, atau buy instagram followers cheap" dan sebagainya, anda akan dapati keywords tersebut begitu ramai sekali yang mencari untuk membeli pengikut Instagram untuk akaun mereka. Taukah anda bahawa, anda boleh membeli pengikut sehingga berjuta-juta?? Ya benar! Harganya cuma dalam lingkungan 2000-4000 ringgit sahaja untuk berjuta-juta pengikut.

Jika anda betul2 minat untuk membeli 'likes' atau 'followers' Instagram, saya syorkan website instafamous.biz  atau Instapopular.net . Actually  terdapat banyak lagi laman web yang menjual servis Instagram ini. Anda boleh cuba taip " Buy Instagram Followers" dalam google.

Ulasan

Catatan Popular